RUPA/THE HOLE — Adnan Dupanović
19.4-7.5.2024.
Kao i na prethodnim izložbama („Iz taloga 2020/2021.“ iz 2021. godine, te „Ja/mi“ iz 2022. godine) Adnan Dupanović povezuje bolne tačke prošlosti i sadašnjosti, bacajući skeptičan pogled u budućnost, ali činjenica da iz sadašnjosti zaranja u prošlost, kako bi obje te dimenzije istražio i rekao nam, u najmanju ruku, da ne možemo očekivati svijetle perspektive budućnosti, već je veliki poduhvat. Zato nam je Dupanovićev refleksivni umjetnički rad dragocjen. Osim toga, njegovo aktuelno (auto)refleksivno propitivanje militarizma i ljudske slabosti pred tehničko-vojnom moći dolazi u pravi čas, kad medijski dominantni ratovi, onaj ukrajinsko-ruski i palestinsko-izraelski, kao i stotinjak „nevidljivih“ ratova diljem svijeta, stvaraju klimu svjetskog rata koji nije proglašen, ali traje i eskalira.
Hrvoje Jurić
odlomak iz teksta Rupa u prošlosti, sadašnjosti i budućnosti
Tako su se sadašnji Dupanović i Plješevica sreli još jednom. U prožimanju svojih vlastitih rupa – jedne otkopane u planini i druge otete od djetinjstva, došao je mir koji je ispunio rascjepline koje su se porađale iz svojih rupa. Sve one pukotine, od najmanjih, nježnih poput paukovih niti do najvećih, poput zasjeka krila mlaznog aviona, spojile su se u potrazi za svjetlom. Prostorom odsustva muke u kojem vrijeme gubi referentnost odnosa spram unatrag i unaprijed.
Ramiz Huremagić
odlomak iz teksta Poetika ranjene planine – rupa i njeni hirovi
Sa novom izložbom Adnan traži motiv u djetinjstvu, koji spaja sa savremenim dešavanjima. Nalazi ga u podzemnom aerodromu Željava, koji skriva jedan napušteni, porušeni grad. Svi ti nedostupni kanali i prolazi postali su metafora za podzemni svijet mrtvih – Had.
Nove slike imaju prizore aviona koji izlazi iz planine i unutrašnji pogled iz aviona. Polje slike je geometrijski podijeljeno na apstraktne površine u kojima dominira crvena boja. Slika tako postaje teatar kao u slikama Francisa Bacona koji je uvijek tragao za jasnom slikom koja će da podstakne nervni sistem. Tako i ovi novi motivi kod Dupanovića postaju trigger za mnoge ljude. Postoji određeni dualizam u njegovim slikama, gdje avion kao moćna mašina ujedno predstavlja i sijača smrti.
Sadko Hadžihasanović
odlomak iz teksta MiG-21